Warning: file_put_contents(): Only -1 of 46307 bytes written, possibly out of free disk space in /web/k5fc/afuzet.hu/wp-content/plugins/bsa-plugin-pro-scripteo/frontend/css/template.css.php on line 31
Jöttünk, láttunk, beleszerettünk: Eger - aFüzet

Jöttünk, láttunk, beleszerettünk: Eger

Jó ideje tervben volt, hogy ellátogatok Egerbe, mivel nem egyszer utaztam át rajta vagy a környékére, és Budapesttől is mindössze másfél órányira található. Egyszóval, szinte hívogatott a város. 3 napot és két éjszakát töltöttünk végül a városban barátommal, és egy biztos: még visszatérünk!
Az Egri csillagok, Gárdonyi Géza és a jó borok szülőföldjét választottunk kikapcsolódásunk helyszínéül és egy percig sem bántuk meg. A hotel, ahol megszálltunk, szinte a vár tövében helyezkedik el, és minden fontosabb nevezetesség maximum 10 perc távolságban volt tőlünk.
A mostani kirándulás elsődleges célja a pihenés volt, így nem terveztünk különösebben nagy túrákat, kifejezetten a belvárosra koncentráltunk. Kihagyhatatlan természetesen az egri vár, amely ugyan most több ásatás helyszíne is, ami miatt egy kicsit nehézkesebb a közlekedés, de a várban elhelyezkedő, audiovizuális kiállítótermek, interaktív, játékokkal megbolondított eszközök, infopultok még közelebb hozták a történelem egyes szeleteit. A várból az egész városra nyíló kilátás pedig leírhatatlan.
Maga a belváros gyalogszerrel is könnyen bejárható: igazi kis romantikus, macskaköves utcái, kiülős kávézói, éttermei szinte egy mediterrán kisváros hangulatát keltik.
Ahány helyre betértünk – legyen szó csak egy kávéról, vagy egy komplett ebédről – mindenhol kedvesen fogadtak minket.
A méltán híres Dobó tér folyamatosan pezseg az élettől, de nem azon a túlzsúfolt, „pesti” módon, ami elől most egy kicsit menekülni vágytunk. Hol gördeszkázó fiatalok, hol a padokon rajzolgató művészek, egyetemisták tarkították az amúgy is szép tér összképét. Apropó egyetem, ugyan mi nem találkoztunk a 3 nap alatt olyan igazi egyetemi élettel, de jó volt látni és hallani a sok különböző nemzetiségű diákot, akik Magyarországot választották továbbtanulás céljából: igazi „multikulti” érzést kölcsönözve a helynek.
Az egri minaret sajnos le volt zárva, így csak kívülről nézhettük meg a török korból ránk maradt templomtornyot, amit már csak a kilátás miatt is sajnáltunk.
A programunkból nem maradhatott ki a borozás sem: ugyan ez alkalommal csak Egri csillagot és Egri leánykát kóstoltunk egy hangulatos borozó teraszán, de terveinkben van elkirándulni Szépasszony-völgyébe, ahol aztán a borvidék összes terméke a rendelkezésünkre áll, ha akarjuk.
Eger város nagyon sokrétű, így minden típusú utazó kedvére válogathat programokban: a kultúrát kedvelőknek ott vannak a múzeumok, mint a Gárdonyi Géza Emlékház, színház és egyéb izgalmas helyek, a túrázóknak igazi kincsesbánya a környék, hiszen ott van például Egerszalók, Verpelét, Sirok vagy a már említett Szépasszony-völgye, azoknak, akik pihenni vágynak, megannyi wellness hotel és pihenőhely áll a rendelkezésére és persze az egri Török Fürdő, ami nem csak segít a lelazulásban, de egy igazi élmény is ódon falaival.
Tehát még van mit bepótolni!