Warning: file_put_contents(): Only -1 of 46307 bytes written, possibly out of free disk space in /web/k5fc/afuzet.hu/wp-content/plugins/bsa-plugin-pro-scripteo/frontend/css/template.css.php on line 31
A kerékpározásban is minden változik, fejlődik - aFüzet

A kerékpározásban is minden változik, fejlődik

Közkeletű az a helyes vélekedés, hogy a kerékpározást nem lehet elfelejteni. Ha valaki egyszer megtanulta, akkor a tudása már állandó, mindig használható marad. Magukkal a kerékpárokkal kapcsolatban is lehet ilyen felületes megközelítés, miszerint nincs itt semmi újdonság, mindent láttunk már e témában.

 

Nem is lehetne azonban ennél nagyobbat tévedni, mert bizony döbbenetes fejlődésnek lehet szemtanúja az, aki figyelemmel kíséri a kerékpárok evolúcióját, és ez a fejlődés ezen szerkezetek minden részegységére kiterjed.

 

Váltás lánckerekek nélkül

 

Nem kivétel ez alól a kerékpárok lelke, a hajtómű sem, amely a váltóval egyetemben az erő átviteléért felelős a hajtókar és a hátsó kerék között. Ezen nyomaték átvitelre a klasszikus megoldás a lánc és a különböző áttételek közötti váltást lehetővé tevő láncos váltók, azonban ennél ma már van nagyságrendekkel jobb megoldás is.

 

A Bikepro.hu kerékpár webshop oldalán ismertetett középagy váltó egy olyan zseniális szerkezet, amely a hagyományos láncos váltók szinte minden hibáját semlegesíti, és teszi mindezt úgy, hogy közben tökéletesen kiforrott a mindennapok során és nagyszerűen használható megoldást ad a vásárlók kezébe.

 

Amennyiben a kerékpárvásárlási szempontok között szerepel az elérhető legjobb megoldás, akkor érdemes megismerkedni ezzel a technikával. A Pinion által kínált középagy váltó a nevéből is sejthető módon a középső agynál teszi lehetővé a váltást, tehát esetében középen és hátul is csak egyetlen lánckerék található. Ez már önmagában hatalmas előny, hiszen a tökéletesen egymáshoz pozicionált lánckerekeken mindig hibátlanul fekszik fel a lánc, szó sem lehet keresztbe futásról, vagy bármilyen lánc felfekvési hibáról.

 

Előnyök hosszú sora

 

A szerkezet teljesen zárt, tehát semmiféle szennyeződés sem juthat be a belsejébe, a váltásban résztvevő alkatrészek olajban futnak és kosztól, bármiféle külső behatástól mentesek. Ez messze nincs így a hagyományos láncos váltóknál, ahol a meghibásodások legnagyobb részét éppen az okozza, hogy mindenféle védelem nélkül, a külső hatásoknak kitetten dolgoznak ezen alkatrészek.

 

Az előnyök sorát gyarapítja, hogy a váltó álló helyzetben is használható, és ha valaki már élvezi ennek a kényelmi szolgáltatásnak az áldásait, akkor garantáltan soha többé nem akar már hagyományos láncos váltót a kerékpárjába.

 

Az egész váltó körülbelül másfél kilogrammal nyom többet egy hagyományos váltószerkezetnél, azonban ez a plusz súly ott jelenik meg, ahol a lehető legkisebb hátrányt jelenti, azaz középen és alacsonyan. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy észrevehetetlen a súlytöbblet, miközben az előnyök hosszú sora pedig szinte végeláthatatlan.

 

Felsorolni is nehéz

 

A számtalan kedvező tulajdonság közül érdemes még kiemelni a teljesen hangtalan működést vagy a közvetlenséget. Ez utóbbi annak köszönhető, hogy a rendszerben nincs nyúlás, lógás, keresztben futás, az erőt feleslegesen elnyelő részek, minden lábmozdulat azonnal, késlekedés és veszteség nélkül megjelenik a hátsó keréken.