Warning: file_put_contents(): Only -1 of 46307 bytes written, possibly out of free disk space in /web/k5fc/afuzet.hu/wp-content/plugins/bsa-plugin-pro-scripteo/frontend/css/template.css.php on line 31
Októberi mozipremierek, amiket kár lenne kihagyni - aFüzet

Októberi mozipremierek, amiket kár lenne kihagyni

Bár nagyon sok film bemutatóját elhalasztják, szerencsére találtunk októberre is néhányat, amelyeknek a mozipremierje nem marad el.

Fortuna Istennő

Özpetek legujabb filmjét már nagyon vártuk, ami október elsejétől látható az art mozikban országszerte.

Arturo és Alessndro egy párt alkotnak, már több mint tizenöt éve. A kapcsolatuk mégis hosszabb ideje válságban van: eltűnőben van a régi szenvedély és a hűtlenség gyanúja is felmerül. Egy napon váratlanul betoppan hozzájuk Annamaria, aki Alessandro régi barátja és megkéri a két férfit, hogy vigyázzanak a gyerekeire, amíg ő kórházban lesz. A férfiak természetesen vállalják, hogy néhány napig gondoskodnak a gyerekekről, ám sok minden nem úgy alakul, mint arra számítottak.

Van Gogh az örökkévalóság kapujában

A 111 perces életrajzi dráma ajándék alkotás a művészet rajongók számára, amelyben nem kell szebb színészek vállaltak szerepet, mint William Dafoe, Oscar Isaac vagy Mads Mikkelsen.    Vincent van Gogh életének fontos éveit töltötte a franciaországi Arles és Auvers-sur-Oise városokban, amelyek színei, miliője festészetére is nagy hatással volt. A filmből megismerhetjük a festő életének mindennapjait, állandó küzdelmét démonaival és a zsenialitást, amely máig visszaköszön a halhatatlan festményeken.

Peggy Guggenheim, a művészet megszállottja

A Guggeneheim család vagyonának örökösnője a modern képzőművészet kulcsfigurája. Ahogy a XX. század kulturális sokszínűségében egyre több tapasztalathoz jut, már nem csak műkincseket, hanem „művészeket is gyűjt”. Samuel Beckett, Max Ernst, Jackson Pollock, Alexander Calder, Marcel Duchamp – hogy csak néhányat említsünk a köré szerveződő, megszámlálhatatlanul sok művész közül. Egyéni tragédiái során is sikerült megőriznie azt az eltökéltséget, amellyel létrehozza az egyik legmeghatározóbb modern képzőművészeti gyűjteményt, melyet jelenleg velencei palotájában gondoznak.

Martin Eden

Jack London regénye nyomán keletkezett alkotás a velencei filmfesztivál versenyprogramjában mutatkozott be, ahol főszereplője a legjobb színésznek járó díjat nyerte el. Később számos nemzetközi fesztiválon, többek között Torontóban is díjazták.

A fiatal író, Martin Eden keserves és szenvedélyes energiával küzd azért, hogy elszakadjon gyökereitől. Kétségbeejtő szegénységét és származását mindenáron maga mögött akarja hagyni, és ezért erején felül tanul és képzi magát abban a reményben, hogy egy nap elfoglalhatja méltó helyét az irodalmi elit tagjai között.

Teljes kikapcsolódás

A kedves, aktuális jelenségeket szórakoztató formában, tanulságokkal atszove tálaló animációs családi film főszereplői Mitchellék. Átlagosabb família. Szeretik egymást, de rendetlenek; nem tudnának meglenni egymás nélkül, de folyton tépik egymást. Amikor viszont a világ összes digitális ketyeréje fellázad az emberiség ellen, úgy alakul, hogy nekik kell félbeszakítaniuk a nyaralásukat, hogy megmentsék a Földet.

Gonosz mobiltelefonok, bevadult önvezető autók és bosszúra éhes kenyérpirítók ellen szállnak harcba. Csak két meghibásodott robot és egy elhízott kutyus van a segítségükre: ha egymást kibírják, mindenki mást is megmenthetnek – mindössze ennyi a tét.

Történetek a végtelenségről

„Láttam egy embert, aki…” – film a létezésről, az élet értelméről, az emberi lét szépségeiről és kegyetlenségeiről, a maga varázsában és közhelyeivel. A Történetek a végtelenségről helyzetek és szituációk humoros sorozata, amelyben a hétköznapok banalitása átlagos emberek érzéseit hozza felszínre, s amelyben a jelentéktelennek tűnő és a történelmi pillanatok egyenrangúvá válnak. Legyen akár szó hitét vesztett papról, élete átlagosságát sirató idős férfiról, menetelő hadifoglyokról, táncoló kamaszokról, vagy akár egy cipő bekötéséről – minden pillanat bírhat jelentőséggel, és lehet egyidejűleg jelentéktelen a külső megfigyelő számára. Ezt kínálják Roy Andersson megfigyelései, az elmaradhatatlan skandináv humorral körítve.

A svéd kultrendező és forgatókönyvíró, Roy Andersson új filmjének világpremierje az A kategóriás Velencei Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában volt. Andersson a legjobb rendezés Ezüst Oroszlán-díját nyerte el a világ legrégebbi filmfesztiválján. A film mások mellett elnyerte a legjobb vizuális trükkök Európai Filmdíját is.

A filmeket a Mozipremierek és a Cirkó-Gejzír oldalakról szemezgettük