Warning: file_put_contents(): Only -1 of 46307 bytes written, possibly out of free disk space in /web/k5fc/afuzet.hu/wp-content/plugins/bsa-plugin-pro-scripteo/frontend/css/template.css.php on line 31
Hogyan lehet sikeres az online marketing kiszervezése? - aFüzet

Hogyan lehet sikeres az online marketing kiszervezése?

Sok kezdő vállalkozó indul úgy, hogy saját maga készíti el a honlapját, maga tervezi meg a hirdetési kampányait és természetesen sok minden más tevékenységet is. Néha bevonnak egy-egy ismerőst, barátot, vagy megbíznak résztevékenységekkel külsős embereket.

 

Ha jól fejlődik a vállalkozás, előbb-utóbb eljön az a pillanat, amikor már nem megy minden egyedül. Ekkor fogalmazódik meg a kiszervezés gondolata. A kiszervezés azonban nem mindig egyszerű, oda kell figyelni néhány fontos dologra, ezeket mutatjuk meg ebben a bejegyzésben. 

 

Milyen fajtái vannak a kiszervezésnek? 

 

Az online marketing kiszervezése 3 szinten mehet végbe, egyrészt oktatással ki lehet nevelni a cégen belül olyan szakembereket, akik egy-egy adott tevékenységet el tudnak végezni. Mentorálás esetén nem csak oktatással, hanem tanácsadással is segítik a vállalkozót, folyamatosan követve az eredményeket. A harmadik szint a menedzselés, amikor már adott tevékenységeket egy külső cég végez. 

 

A kiszervezésnek lehetnek különböző szereplői és különböző megvalósítási módjai, melyeket legtöbbször a megrendelő igényei, kisebb részben a szakértők felkészültsége határoznak meg. 

 

Léteznek kivitelező, végrehajtó beállítottságú szakemberek. Nekik meg kell pontosan mondani, hogy mit tegyenek és azt teszik. Nem tudnak önállóan dönteni, csak végrehajtják a feladatot. Ha van egy jó marketingstratégia, akkor működhet jól ez a fajta közös munka.

 

Egy másik fajta szereplő a stratéga. Vele akkor tudsz jól együttműködni, ha vannak embereid, akik végre tudják hajtani a stratéga által javasolt feladatokat. A legmagasabb hozzáértést a stratégiai online marketing szakértők tanúsítják. Ők ötvözik a kivitelezők és stratégák kompetenciáit. Meg tudják tervezni és végre is tudják hajtani az online marketing feladatokat, megmondják, ha nem értenek egyet a stratégia egyes részeivel.

 

Mikor van szükség kiszervezésre?

 

Több jel is utalhat arra, hogy egy vállalkozás online marketingje megérett a kiszervezésre:

 

  • hiányzik egy adott tevékenységhez szükséges tudás
  • megvan a tudás, de kevés a kivitelezői kapacitás
  • más tevékenységben jobban lehet az adott embert foglalkoztatni
  • külső szakember költséghatékonyabban meg tudja oldani az adott tevékenységet

 

Ha kiszervezésben gondolkodsz, kérj egy konzultációt a Klikkmarketing szakembereitől, őszintén meg fogják mondani, hogy készen állsz-e erre.

 

Mit kell mérlegelni a végleges döntés előtt?

 

A döntéshez négy szempontot kell figyelembe venni:

 

  • Ár/érték arány – a kiszervezés vagy a saját megoldás éri-e meg jobban?
  • Vállalkozásfejlesztés – megéri-e a toborzásba fektetni rengeteg pénzt és energiát?
  • Minőség – a saját munkaerő által létrehozott minőség vetekszik-e a külső szakember által végzett munkával?
  • Gyorsaság – mennyi időbe telik a saját kivitelezés, gyorsabb-e, ha külsős végzi?

 

Ha mindezek alapján úgy érzed, megérett az idő, vágj bele!