Warning: file_put_contents(): Only -1 of 46307 bytes written, possibly out of free disk space in /web/k5fc/afuzet.hu/wp-content/plugins/bsa-plugin-pro-scripteo/frontend/css/template.css.php on line 31
Legjobb rádiós filmek - aFüzet

Legjobb rádiós filmek

Ma van a Magyar Rádiózás napja. Ez alkalomból újabb pályaműveket töltöttünk fel „SZÓL A RÁDIÓ” galériánkba a Facebookon. Itt is jelezzük, hogy fotópályázatunkat meghosszabbítottuk, december 7-ig várjuk a képeket.

A jeles nap kapcsán filmeket is ajánlunk, bár nem magyarok. Alább 5 nagy film, aminek a középpontjában a rádiózás áll, de legalább fontos szerepet játszik benne. A filmek megtalálhatóak a legnagyobb videómegosztókon, érdemes rájuk keresni.

Intim részek – Howard Stern (1997)

A rádiózás királya, minden idők legsikeresebb önéletrajzi könyvének írója – aki előtt semmi és senki sem szent, és senki és semmi sem tabu – ő Howard Stern. A botrányairól elhíresült amerikai rádiózás koronázatlan királya mellett a filmben felbukkan több híres amerikai lemezlovas is. A főszerepet, Howard Sternt ugyan ki más játszaná, mint maga Howard Stern.

A Halászkirály legendája (1991)

Egy nagyon kedvenc film még a kilencvenes évekből, aminek a ritmusa, a mondanivalója, a stílusa, mind igazi profikat tükröz. Az, hogy egy emlékezetes mozi lett, nyilván nagyrészt Terry Gilliam érdeme, de olyan nevek garantálták a végső sikert, mint Jeff Bridges, Robbie Williams, Mercedes Ruehl, sőt, még Tom Waits is feltűnik benne. A történet tömören összefoglalva: egy bukott rádiós alkoholizmusba menekül, mert nem tudja feldolgozni egyik felelőtlen megszólalását, aminek hatására sok ember meghal. Közöttük volt a kattant hajléktalan, Perry felesége is, akivel véletlenül hozza össze a sors Jacket. Ő a Szent Grált keresi, attól remélve a boldogságot, a rádiós pedig belemegy a játékba.

A másik én (2007)

Jodie Foster Golden Globe-díjas alakítása. Egyetlen pillanat alatt darabokra hullik Erica, a rádiós műsorvezető tökéletesnek hitt élete. Egyik éjszaka a vőlegényével hazafelé tart, amikor megtámadják őket. A férfi meghal, Erica súlyosan megsebesül. A nő képtelen beletörődni a veszteségbe, bosszúra szomjazik. Éjszakánként egyedül járja a nagyváros utcáit. A bűnöst keresi, hogy igazságot szolgáltasson. Véres akciói felkavarják a várost. Sokan hősnek tartják az ismeretlen igazságosztót, de a sokat megélt rendőr, Mercer nyomozó másképp gondolja. Erica választás elé kerül. Mielőtt a felügyelő elkapja, el kell döntenie, mi a fontosabb: a bosszú vagy az igazság.

A rádió aranykora (1987)

Woody Allen kultfilmje. Egyhangúan és eseménytelenül telnek a zsidó család tagjainak napjai a második világháború elején. A rádió az álmodozást jelenti számukra: a pártában maradt nagynéni a fehér lovon érkező herceget várja, a feleség hajdani rajongójáról álmodozik, a fiú naponta megidézi kedvenc rádiós hősét, a családfő azt reméli, hogy szenzációs pénzszerző trükkjével egyszer valóban pénzt szerez. Az álmok azonban ritkán válnak valóra. Egy valakinek mégis sikerül: a füstös manhattani mulató bájos, ám nem túl rátermett cigarettaárus lánya, Sally White bekerül a rádióba, és sztár lesz, amiről álmodott.

narrátor (maga Woody Allen) emlékein keresztül megismerhetjük, mit jelentett a rádió hullámain érkező világ, a Manhattan-i csillogás és pompa, a gazdagok, a mulatók és budoárok világa egy egyszerű polgárcsalád életében. Mindez a negyvenes évek slágereivel fűszerezve, és annyi humorral tálalva, hogy mindenkinek garantáltan kellemes szórakozást ígér.

 

Jó reggelt Vietnám! (1987)

Robin Williamset ez a film tette világhírűvé. Jó reggelt, Vietnam! – ezzel a harsány kiáltással indítja a rádióműsort nap, mint nap Adrian Cronauer,  és a szlogen szállóigévé vált. Mivel Cronauert azért vezényeltek ide, hogy javítsa a katonák hangulatát, nem tétovázik, azon nyomban változtat a rádió műsorán. Felhagy a propagandahírekkel, no meg az ósdi slágerlistákkal. Új rockműsora azonnal népszerű lesz a hallgatóság, a katonák körében. Persze nem mindenki lelkesedik a változásért. A katonai vezetőséget kifejezetten aggodalommal töltik el a műsorvezető felelőtlen kijelentései a háború értelmetlenségéről. Cronauer azzal védekezik, hogy számára a háború nem valóság, hanem puszta nyersanyag.Aztán találkozik egy lánnyal…