Warning: file_put_contents(): Only -1 of 46307 bytes written, possibly out of free disk space in /web/k5fc/afuzet.hu/wp-content/plugins/bsa-plugin-pro-scripteo/frontend/css/template.css.php on line 31
Topfilmek Cannes-ból - Ezeket a címeket jól jegyezd meg - Filmajánló - aFüzet

Topfilmek Cannes-ból – Ezeket a címeket jól jegyezd meg – Filmajánló

Alig egy hete ért véget Európa legrangosabb filmfesztiválja Cannes-ban, de már most érdemes megjegyezni a nyertes-, és kiemelkedő figyelmet kapott filmek címeit, hogy ősszel tudjunk mire rákeresni a hazai mozik műsorkínálatában. Topfilmek az idei cannes-i versenyprogramból:

TITÁN

Az Arany Pálmát idén Julia Ducournau vitte el, aki a második női rendező a fesztivál történetében ezzel a díjjal. A 37 éves rendezőnő a versenyprogram legfiatalabb rendezője, alkotása pedig a 24 alkotás közül a legradikálisabb film. A horror és a pszichológiai thriller határán mozgó történet főhőse egy sorozatgyilkos pszichopata táncosnő és egy, a tíz éve eltűnt fiát kereső tűzoltó (Vincent Lindon),  találkozásuk felkavaró. A film borzasztóan megosztó, már csak ezért is nagyon kíváncsian várjuk magyarországi bemutatóját,

 

FELESÉGEM TÖRTÉNETE

Hosszan tartó tapssal jutalmazta a díszbemutatón Enyedi Ildikó legújabb filmjét, ami a legjobban várt mozifilmek között szerepel nálunk. A féltékenység és a szerelmi kétkedés természetrajzát bemutató, csaknem háromórás, nagyszabású, kosztümös, angol nyelvű film Füst Milán több mint húsz nyelvre lefordított, irodalmi Nobel-díjra jelölt A feleségem története című regényének adaptációja.

 

EVOLÚCIÓ

Nagy tapssal jutalmazta a közönség Mundruczó Kornél Evolúció című új filmjét is a versenyen, ami a rendezőnek a nyolcadik nagyjátékfilmje. A 97 perces alkotás a holokauszt traumájának három generáción – az áldozat Éván (Monori Lili), gyermekén, Lénán (Láng Annamária) és unokáján, Jónáson (Goya Rego) – átívelő hatásáról szól.  A film kezdetén az auschwitzi koncentrációs tábor gázkamrájának takarítói egy csecsemőt találnak, majd a már megöregedett túlélő budapesti lakásában a közte és lánya között játszódó családi drámának vagyunk szemtanúi. A harmadik részben a lány és az unoka berlini életében követhetjük, milyen nehéz egy családnak a saját múltjával megbékélnie.
A traumák átörökítésén túl az egyszerre költői és szürreális film a zsidó identitáshoz való egyéni viszonyra is keresi a választ az ellentmondásokkal teli Berlinben, de – ellentétben Mundruczó korábbi filmjeivel – pozitív kicsengésű, reménytelien zárul. A forgatókönyvet Wéber Kata jegyzi.

 

A VILÁG LEGROSSZABB EMBERE

Csak jót lehet olvasni Joachim Trier filmjéről, ami egy okos és szép, de magát folyamatosan megkérdőjelező harmincas lány magára találásának folyamatát és szerelmi életét mutatja be 12 fejezetben. Renate Reinsve a filmben nyújtot alakításával elnyerte a zsűritől a Legjobb női főszereplő díjat. A könnyed hangvételű filmet ősszel mutatják be a magyar mozikban a Mozinet forgalmazásában.

 

EGY HŐS

Aszgar Farhadinak legújabb alkotása a zsűri szerint a második legjelentősebb alkotás volt Cannes-ban (megosztva nyerte el a Nagydíjat a finn Hatos kupé című filmmel). Farhadi ismételten olyan morális kérdéseke feszeget (hiúság, lelkifurdalás, becsület), amelyek lehetetlenné teszik a boldogságot és az előrejutást az iráni társadalomban. Bízunk a hazai forgalmazónkban.

 

ANETTE

A legjobb rendezésnek járó díjat kapta Leos Carax. A giccsességet művészi eszközként vállaló musicalfilm, az amerikai Sparks art-pop duó ötlete alapján készült Annette, az Oscar-díjas Marion Cotillard-ral és Adam Driverrel a főszerepben. Nevük garancia arra, hogy szuper mozit fogunk nézni. Ősztől vetítik Magyarországon a Mozinet forgalmazásában.

 

DRIVE MY CAR

A film Murakami Haruki Férfiak nők nélkül című novelláskötetének egyik története alapján készült. A háromórás alkotás egy színházi rendező és egy fiatal lány találkozásáról szól, akiknek a múltjukkal kell szembesülniük. A legjobb forgatókönyvért járó díjat nyerte el Cannes-ban.

 

 

A NIGHT OF KNOWING OF NOTHING 

Payal Kapadia az indiai egyetemisták magánéletébe enged bepillantást filmjével, amiben egy szerelmi elhidegülés története kerül fókuszba. Érdekesség, hogy a rendező és az operatőr barátaikat kezdték el filmezni, egy kis kamerával minden ok nélkül, ezeket és a másoktól begyűjtött felvételeket dolgozták fel. A végerendmény pedig mindenképpen említésre méltó alkotás lett.

 

MINDEN RENDBEN MENT

Először vonult vörös szőnyegen Cannes-ban Sophie Marceau akit Francois Ozon talált meg legújabb filmjéhez. A történet főszereplője, egy agyvérzésen átesett és tolókocsiba kényszerült apa (André Dussollier) arra kéri a Sophie Marceau által alakított lányát, Emmanuelle-t és testvérét (Géraldine Pailhas), hogy segítsenek neki meghalni. A kritikák szerint Sophie Marceaut pályája egyik legszebb szerepében láthatjuk az eutanáziával is foglalkozó filmben.

 

FLAG DAY

Sean Penn először alakítja a főszerepet egy saját rendezésű filmjében, amiben lánya alakítja a női főszereplőt.
A melankolikus hangvételű dráma egy igaz történet, Jennifer Vogel amerikai újságírónő visszaemlékezései alapján készült, amelyben a Sean Penn által alakított, gyerekeivel foglalkozni képtelen, kisstílű csalásokból és pénzhamisításból élő apjával való viszonyát dolgozta fel.