Warning: file_put_contents(): Only -1 of 46307 bytes written, possibly out of free disk space in /web/k5fc/afuzet.hu/wp-content/plugins/bsa-plugin-pro-scripteo/frontend/css/template.css.php on line 31
Gyógyszer fásultságra: Ciprus - aFüzet

Gyógyszer fásultságra: Ciprus

Miután elegünk lett a fővárosi nyüzsgésből, a csodálatos, de sokszor nagyon mostoha Budapestből, egy rövid látogatást tettünk Ciprus egyik legkedveltebb városába, Páfoszba, és mindannyiunkat meglepett, amit ott tapasztaltunk.

Jó pár hónapja terveztük, hogy lelépünk kicsit az örökös mókuskerékből, a sokszor stresszes munkából és a szürke hétköznapokból. Olyan kedvező áron találtunk repülőjegyet és szállást Páfoszra, hogy még a Balatonra se biztos, hogy lejutnánk ennyiből, így hát eleve nagyon jó kedvűen vártuk az utazás napját.

Mindenképp érdemes (ha tudjuk) jóval hamarabb elkezdni tervezni ezeket a kiruccanásokat, hiszen nagyon jó akciókat lehet elcsípni a fapados járatokon, így akár pár ezer forintból elrepülhetünk szinte bárhová. Tovább csökkentheti a költségeket, ha igyekszünk praktikusan, kézipoggyászba beférni, és higgyétek el, tényleg nincs szükség a huszadik kisszoknyára vagy kispapucsra. Ami a szállást illeti, különböző olcsó repülőutat ajánló oldalakon az egész utazást megtudjátok tervezni jó áron. Főleg, ha nem ragaszkodtok 5 csillagos hotelekhez, igazán pofás kis apartmanokat lehet találni, vagy az airbnb segítségével nem túl drága szobákat, így pedig még a helyiekkel is megismerkedhettek, attól függően milyen nyaralást terveztek.

Tudni kell, hogy a májusi időszak Cipruson még nem igazán mondható szezonnak, és a nyár is épphogy csak elkezdődik (értsd: nem 40-50 fok van, „csupán” 30-35), így se tömeg, se elviselhetetlen meleg. Ciprus egy elég különleges helyzetben lévő sziget: déli része görög, északi része pedig török fennhatóság alatt van, és míg földrajzilag inkább Ázsiához, addig kulturális szempontból Európához mondható közelebbinek. Egy elképesztően színes és vegyes lakókkal rendelkező állam, ahol alap, hogy a legkisebb boltban is beszélnek angolul, ami a görög és török mellett félhivatalos nyelvként működik.

Páfosz, a sziget délnyugati részén fekszik és Aphrodité városaként is szokás emlegetni, hiszen a mítosz szerint itt emelkedett ki a habokból a szerelem és a szépség istennője. Amikor csupán két napra érkezik az ember, akkor választania kell: vagy pihen vagy kirándul. Mi próbáltuk azért vegyíteni a kettőt, és a strandok mentén néhány nevezetességet, de legalább a várost kicsit feltérképezni. Ha csak legalább egy nappal tovább lettünk volna, biztos ellátogatunk a Királysírokhoz, ami sajnos az orrunk előtt zárt be, de Aphrodité szikláját sem hagytuk volna ki, ami kedvelt romantikus látványosság, főleg párok részére. Így viszont maradtak a strandok. Na nem kell sajnálni minket, elviseltük a koktélok szürcsölését és a pihenést a plázsokon, amelyek szinte egytől-egyig szabadstrandok és elképesztően szépek, a tenger pedig nagyon tiszta. Amire készüljenek fel a kilátogatók, hogy konkrétan a parton nincs étterem, néha egy-egy italos bódé, koktélozó található a közvetlen közelükben, így vagy előtte tanácsos a sétányon megebédelni, vagy felkészülten ételt és italt csomagolva érkezni.

Kép: viator.com

Az árak egészen tűrhetőek, ahhoz képest, hogy egy turistaparadicsomról beszélünk, így néha egy-egy étterem vagy egy esti koktélozás is kihozható magyarországi vagy az alatti árakból.
És most jön az, amiért igazán érdemes a szigetre látogatni: az emberek. Tudom, hogy közhely, hogy itthon mindenki szomorú, meg sírva vigad a magyar, és bár a legdepressziósabb országok között sajnos erősen az élmezőnyben vagyunk, én nem szeretek általánosítani. Akárhogy is, amit Páfoszon tapasztaltunk, az szöges ellentéte az itthoniaknak. Mindenki, de tényleg mindenki mosolyog és kedves, ami szinte könnyekig hatotta az ettől már erősen elszokott csapatunkat. Ahogy az lenni szokott, a legváratlanabb helyeken találkoztunk hazánk elszakadt fiaival és lányaival, akik itt találták meg a boldogulást és őket is megbabonázta a helyiek mentalitása. Nincs rohanás, stressz és itt új perspektívát kapott a nagybetűs VENDÉGLÁTÁS. Nekik mindegy, hogy 5 eurót hagysz ott, vagy éppen 100-at, biztos, hogy mosolyognak, megkérdezik hogy vagy, honnan jöttél, és még érdekli is őket a válasz.

Ajánlom mindenkinek, aki szeretne egy kis új szemléletet is kapni a pálmafák, tenger és pihenés szentháromsága mellé. Megéri.