Warning: file_put_contents(): Only -1 of 46307 bytes written, possibly out of free disk space in /web/k5fc/afuzet.hu/wp-content/plugins/bsa-plugin-pro-scripteo/frontend/css/template.css.php on line 31
Öt elem: tűz - Filmtippek hétvégére - aFüzet

Öt elem: tűz – Filmtippek hétvégére

Az öt elem ihlette filmajánló sorozatunkban ez alkalommal 6 olyan film szerepel, amelyekben központi helyet foglal el a tűz, az izzás, és minden olyan érzés, ami ehhez az elemhez kapcsolódik. Több műfajból válogattunk most is, az alkotások többsége letölthető a legnagyobb videómegosztókon.

Tűz van, babám!

Milos Forman sajátos stílusában készült ez az igazi cseh humorral megfűszerezett szkeccsfilm, melynek apropója a tűzoltó-egylet elnökének 86. születésnapja alkalmából rendezett ünnepség. A díszajándék egy balta, melyet a tűzoltóbál keretében adhat át a sebtében megrendezett szépségverseny győztese. A tombolára szánt díjaknak azonban nyoma vész. A kultfilmben egy nagyon finom és zseniális rendszerkritika jelenik meg, a forgatások a prágai tavasz előtt zajlottak.

Tűz van babám! (1967) cseh filmszatíra

Pirománc

A romantikus film a legendás kilencvenes évek közepén született. Sergio egy torontói cukrászda-asszisztense beleszeret Hattie-be, aki addig nem hajlandó megfontolni vele a kapcsolatot, amíg nem kezd tisztességes megélhetést keresni. Sergio munkáltatója 20 000 dollárt ajánl fel a fiúnak, ha részt vesz egy biztosítási csalásban. Elutasítja az ajánlatot, de egy éjjel a pékséget nélküle is felgyújtják. A bonyodalmak és érzelmi szálak szerethetőek, egy könnyed esti filmezéshez kiváló a történet.

Tűzgyújtó

Az 1984-ben, Stephen King azonos című regénye alapján készült filmet Mark L. Lester rendezte, és a főbb szerepekben Drew Barrymore, David Keith, George C. Scott és Martin Sheen látható. A történetben Andy McGee-t és kislányát, Charlie-t a „Bolt” ügynökei követik. Ez a kormányzati szerv kétes tudományos kutatással foglakozik. Charlie különleges tulajdonságai érdekli őket, mivel úgy sejtik, hogy a lány pirokinézisre, vagyis távolról történő tűzkeltésre képes. Az ügynökség tagjai semmilyen eszköztől nem riadnak vissza, hogy a békés család nyugalmát megzavarva, a lányt saját céljaik elérésére használják fel. Amikor azonban túllőnek a célon és megölik Andy-t, Charlie apját, a lány szabad utat enged képességeinek és kegyetlen bosszút áll.

Fire

Deepa Mehta az indiai filmgyártás domináns szereplője. Trilógiájával, melyet alapműként tartanak a különböző kritikusok és filmesztéták, felrúgta Bollywood szabályrendszerét és olyan témákat és motívumokat jelenített meg, melyek még ma is tabunak számítanak szülőhazájában. A trilógia első része, az 1996-os Fire, egy átlagos hindi család életébe kalauzol el minket. Az alaphelyzet, bár szintén hétköznapi a maga keretei között, mégis ez adja a film savát-borsát. Egy fiatal lány kiházasítás útján éppen bekerül egy családba, mely bár teljesen egységesnek tűnik, a felszín alatt totálisan megosztott. A modern világ térhódítása és a tradíciókhoz való ragaszkodás feszül egymásnak. A film a családtagok közti bonyolult és sokrétű kapcsolatokat tárja fel, különös tekintettel a két feleségre.(azsiafilm.hu)

Kuvait tüzei

Az 1992-ben készült 37 perces dokufilmet annak idején Oscar-díj-ra jelöltek a legjobb dokumentumfilm kategóriájában, drámai történet az emberi helytállásról és szolidaritásról. Az 1991-es Öböl-háború idején a visszavonuló iraki csapatok felgyújtottak hatszázhét olajkutat, és ezzel lángtengerré változtatták a sivatagot. A kuvaitiak kétségbeesett segélykérését meghallva tíz ország tűzoltói siettek a kis közel-keleti országba, hogy negyven nemzet több mint tízezer fiának és lányának segítségével felvegyék a harcot a Földet izzó pokollá tévő tűzzel, és győzzenek.

+ ráadás

Három szín: Piros

Krzysztof Kieslowski Három szín trilógiája a filmművészet egyik legérdekesebb és legértékesebb darabja. A három tétel a francia nemzeti lobogó három színét kapcsolja a forradalom három jelszavához: szabadság, egyenlőség, testvériség. A trilógia egyes darabjai e gondolatok köré csoportosulnak, de nem direkt módon, valamiféle tablót festve a történelemről, hanem az eszme lényegét, örök tanulságát megragadva.

„Nagyon finom ecsetvonásokkal megfestett portré két ember egymásra találásáról. A magány és a gyengédség nagyon meghatóan ábrázoltak, a képek beszélnek a szereplõk helyett is olykor. ”

A filmek egyszerű történeteit, szinte banális sorsait áthatja a minden korban érvényes alapkérdések utáni kutatás, a művész vívódása, hogy megtalálja a válaszokat. Az Oscar-díjas alkotás a trilógiából a kedvencünk.